>Futómű állítás

 

A gépjárművek kifogástalan műszaki állapotához fontos tényező a futómű megfelelő beállítottsága.

A jármű használata során a fékezések, gyorsítások, kanyarodás, vagyis a rendeltetésszerű használat során a felfüggesztés alkatrészei kopnak, fáradnak, deformálódnak. Az útegyenetlenségek, gödrök, padkák is okozhatnak sérüléseket a futóműben, eltéríthetik a gyári beállítást.

Mindezek káros következményei csak esetlegesen a gumiabroncsok rendellenes félrekopásakor jelentkeznek szemmel láthatóan. Ilyenkor már a gumicsere költsége is súlyosabb anyagi terhet jelenthet a tulajdonos számára, de jelentős lehet a fogyasztás emelkedése is.

Érdemes ezeket megelőzni egy viszonylag kis költségű rutinvizsgálattal.

 

A felfüggesztés mozgó alkatrészeinek jó műszaki állapotúnak kell lennie, hiszen a kopott, lötyögő, lógó alkatrészek nem tartják megfelelő helyzetben a kerekeket, stabilitásvesztést, fékhatás-csökkenést okozhatnak. Pontos beállításuk sem lehetséges.

 

A futómű gyári paraméterekhez való műszeres beállítása előtt szükséges a vizuális-mechanikus vizsgálat, mely során a kopásnak, fáradásnak kitett rossz alkatrészek kiszűrhetők, és szükség szerinti cseréjük előzetesen elvégezhető. (pl. gömbfejek, silent bock-ok)

 

Minden futómű-megbontás után a beállítást ellenőriztetni kell, mert az alkatrészek cseréje során megváltozik a futómű geometriája.

Az alkatrészcsere után esedékes vizsgálaton kívül évi rendszerességgel javasolt a futómű-diagnosztikai vizsgálat.

 

A műszeres diagnosztika segítségével pontosan kimérhetők és korrigálhatóak az esetleges dőlési-, összetartási- és utánfutási eltérések.

 

A teljes tengelygeometria pontos beállításával biztosítható

* az optimális keréktartás,

* az egyenletes abroncskopás,

* az egyenes úttartás

* a kanyarstabilitás

* a fékhatás egyenletes érvényesülése

 

Ha vezetés közben bizonytalan úttartást, félrehúzást tapasztalt, esetleg rendellenes koppanó, ropogó hangot hall a kerekek felől, vagy gumiátszereléskor félrekopott gumiabroncsaira hívták fel a figyelmét, haladéktalanul vizsgáltassa meg a gépjármű futóművét!

 

Az átvizsgálás során kiszűrt rossz alkatrészeket akár ki is cseréljük, majd a gyári értékekre állítjuk a futóművet.

Szervízünkben a John Bean Visualiner korszerű technológiájával működő, számítógépvezérlésű, 4 infra-érzékelőfejes diagnosztikai berendezéssel dolgozunk.

 

 

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a téli és tavaszi gumiátszerelési dömping alatt a futómű állítás és alkatrészcsere átmenetileg korlátozottan vehető igénybe!

 

Köszönjük megértésüket.

 

Bejelentkezés: H-P  8 h - 17 h  Ebédidő: 12-13 h

                         Szo   8 h – 12 h   telefon: 25 / 281 – 496

 

Árak:

 

Mechanikus diagnosztika

(rossz alkatrészek kiszűrése mérés és állítás nélkül)                     2 000 Ft-tól

 

Műszeres diagnosztika

(átvizsgálás + mérés, állítás nélkül):                                                5 000 Ft

 

Komplett első futómű állítás

(átvizsgálás, műszeres vizsgálat, beállítás):                                 000 Ft-tól

 

Komplett első-hátsó futómű állítás 

(átvizsgálás, műszeres vizsgálat, beállítás):                               10 000 Ft-tól

Alkatrészcsere, egyéb szerelés:                                      3 000 Ft-tól 

A nálunk vásárolt alkatrészek árából egyedi kedvezményeket biztosítunk.

 

Ármos Gumimax Kft. - 06 25 281-496